Zameldowanie (Empadronamiento lub Padrón)

Aby mieszkać i pracować w określonym mieście, będziesz potrzebować wielu dokumentów, w tym zameldowanie w Hiszpanii – empadronamiento / padrón – czyli formalnej rejestracji w lokalnej radzie miejskiej (ayuntamiento), stwierdzającej Twoje miejsce zamieszkania. Jest to wymagane, jeśli planujesz mieszkać w Hiszpanii dłużej niż sześć miesięcy lub planujesz uzyskać prawo do pobytu, zakupu pojazdu, karty ubezpieczenia zdrowotnego, głosowania lub aby wziąć ślub. Pomoże Ci to zapisać się do lokalnej biblioteki, szkół, a nawet da ci zniżki na lokalne wydarzenia lub miejsca w twojej okolicy.

Sam proces rejestracji jest bezbolesny i stosunkowo szybki. Dokument ten musi zostać wyrobiony w ciągu pierwszych trzech miesięcy pobytu w danym mieście i musi być odnawiany co 5 lat lub przy każdej przeprowadzce. Pamiętaj jednak, że przepisy mogą się nieznacznie różnić w zależności od miejscowości.

Co potrzebujesz aby uzyskać zameldowanie w Hiszpanii (empadronamiento):

  • Paszport oraz kopia strony ze zdjęciem.
  • Oryginał numeru NIE oraz kopia
  • Potwierdzenie adresu: jeśli wynajmujesz całe mieszkanie, podaj oryginalną kopię umowy najmu w języku hiszpańskim (umowa musi obowiązywać przez ponad 6 miesięcy, podpisana w ciągu ostatnich 5 lat). Jeśli wynajmujesz pokój, wymagany jest formalny dokument od właściciela mieszkania, w którym jest napisane, że mieszkasz, oraz podpisana kopia dowodu osobistego właściciela; lub możesz uzyskać autorización expresa, oświadczenie podpisane przez kogoś, kto jest już zarejestrowany (empadronado) pod twoim adresem, a także podpisaną kopię jego dowodu osobistego. Wreszcie, jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, musisz mieć oryginalną kopię tytułu własności (escritura).

Jak umówić się na spotkanie w urzędzie:

W zależności od miasta procedura może się różnić, w większości przypadków wymagane jest umówione spotkanie (cita previa) przez internet lub w miejscowym urzędzie miasta. Czas oczekiwania może przeciągnąć się do miesiąca. Kolejka może być długa, ale samo zadanie zajmuje około 10 minut, zakładając, że masz wszystkie potrzebne dokumenty, więc bądź cierpliwy. Osoba odpowiedzialna wypełni formularz wniosku na miejscu i wyda dokument. Zawsze poproś o dodatkową kopię.

A co my możemy dla Ciebie zrobić?

  • Umówimy Cię na wizytę w lokalnym urzędzie miasta
  • Sprawdzimy czy masz wszystkie dokumenty potrzebne do pozytywnego rozpatrzenia wniosku
  • Wypełnimy odpowiedni formularz.
  • Będziemy Cię asystować podczas składania dokumentów,
  • dejmiemy z Ciebie ciężar odpowiedzialności,
  • A w międzyczasie pójdziemy na kawę.

Nieustannie sprawdzamy naszą konkurencję oraz ich ceny i staramy się aby nasze były niższe, a jakość naszych usług rosła i to potwierdzają nasi klienci.

Jeżeli nie czujesz się na siłach aby załatwić tę sprawę samodzielnie lub zwyczajnie nie masz na to ochoty to najlepszym rozwiązaniem jest przekazanie tej sprawy nam.

[Pola wymagane]